Wszystko co warto wiedzieć na ten temat fraud'u
Fraud to w wolnym tłumaczeniu transakcja nieuprawniona.Może być to transakcja np. kartą płatniczą, która jest zakwestionowana przez bank, czyli w większości przypadków wystawcę karty. Za tego rodzaju akcje uznaje się transakcje lub próby transakcji realizowane przy pomocy skradzionej, zagubionej i zastrzeżonej karty, a także innych które są skopiowane lub uzyskane w wyniku przedstawienia niepoprawnych danych lub danych obcej osoby.
Gdzie można się spotkać z tym procederem?
Transakcje określane mianem Fraud są coraz częściej dokonywane przy pomocy kart, które są kopiowane metodą skimmingu w bankomatach lub innych samoobsługowych automatach, gdzie akceptowane są karty (między innymi stacje paliw). Ciekawostką jest, że kiedy sprzedawca zauważy odpowiedni komunikat pojawiający się na wyświetlaczu terminala płatniczego, jest zobowiązany do zatrzymania owej karty.
Fraud płatniczy - wróg każdej organizacji
Jedną z głównych metod pracy oszustów jest wyłudzenie telefonów komórkowych bezpośrednio od operatorów. Dokonują tego w systemie sprzedaży wysyłkowej, posługując się często podrobionymi dowodami tożsamości. Dzięki takiemu rozwiązaniu telefon dociera do oszustów a rachunek oraz wszelkie umowy trafiają do osoby, która jest nieświadoma tego że skradziono jej tożsamość. Straty finansowe takich przypadkach mogą iść w tysiące złotych.